Finner du glede i å hjelpe andre mennesker? - Tydal kommune

Finner du glede i å hjelpe andre mennesker?

Bilde som viser tre vinteraktiviteter i Tydal - Klikk for stort bildeVinteraktiviteter

Har du litt tid til overs noen ettermiddager og/eller kvelder, eller kanskje en helg i måneden?

Synes du det er morsomt å jobbe med mennesker?

Da kan dette være jobben for deg!

Vi søker etter fritidskontakter til mennesker som trenger bistand til å delta på ulike fritidsaktiviteter på grunn av fysiske, psykiske eller sosiale begrensninger. Som fritidskontakt får du lønn av kommunen for å hjelpe et annet menneske til å få et mer sosialt liv og en aktiv fritid.

Fritidskontakten kan for eksempel komme på besøk hjemme, bli med på kafé, kino, idrettsarrangementer eller andre sosiale aktiviteter.

Oppdragene varierer i omfang, mest vanlig er treff på 2-4 timer i uken, enten på dagtid, ettermiddag/kveld eller eventuelt helg. Våre tjenestemottakere er barn, ungdom og voksne.

Hvem kan bli Fritidskontakt:

Du trenger ingen spesiell utdanning, men det legges vekt på personlig egnethet, interesse for mennesker og respekt for andre.  Vi søker fortrinnsvis personer fra 18 år og oppover, som ønsker å hjelpe andre med meningsfulle fritidsaktiviteter.

Politiattest må fremlegges før man starter i denne jobben.

Hvis dette hører interessant ut ta kontakt med tjenesteleder helse- og omsorg Marit Hårstad, telefon: 951 54 443.