Innsyn i kommunens dokumenter
Innsyn i kommunens dokumenter
Våre saksdokumenter er tilgjengelig for innsyn med mindre lov eller forskrift med hjemmel i lov er til hinder for å gi innsyn.
Innsyn får du via postlista, som inneholder en oversikt over intern og ekstern korrespondanse i kommunen.
Vi publiserer ingen tekstdokumenter i postlista, kun registreringene.
Offentlig innsyn og partsinnsyn
Det er offentlighetsloven med forskrifter som regulerer offentlig innsyn og forvaltningsloven med forskrifter som regulerer partsinnsyn.
Kreves innsyn i dokument unntatt offentlighet vil det likevel bli vurdert å gi helt eller delvis innsyn.
Innsyn får du via vår postliste som inneholder en oversikt over all intern og ekstern korrespondanse i kommunen de siste 3 måneder, unntatt for person-/klientsaker. Her finner du også politiske møter og saksdokumenter hvor også tekstdokumenter publiseres.
9. mai 2022 innførte vi nytt saksbehandlingsverktøy i kommunen og derfor blir registreringer etter dette publisert i en egen innsynsløsning. Så i en periode nå vil du dessverre måtte søke i to forskjellige innsynsløsninger.
På grunn av innføringen vil det i noen tilfeller ta noe lenger tid å få saksbehandlet innsendte saker og vi beklager det.
For innsyn i eldre dokumenter ta kontakt med arkivet på mail: postmottak@tydal.kommune.no eller tlf: 73 81 59 00
Sist endret 14.06.2022 09.06