Månedlig fakturering av kommunale avgifter - Tydal kommune

Månedlig fakturering av kommunale avgifter

Det kan avtales fleksibel fakturering for kommunale avgifter. Det avtales fleksibel fakturering pr. eiendom.

Vil du som eier av eiendom motta faktura for kommunale gebyr hver måned, kan du kontakte Tydal kommune. Dette kan du gjøre gjennom hele året. En forutsetning er at årsbeløpet overstiger 6000,-

• henvendelse om månedlig faktura gjøres skriftlig via Min side/dine eiendommer/eiendomsgebyr, eller ved å ringe 73 81 59 00. Oppgi g.nr/br.nr og adresse samt navn på regningsmottaker på eiendom det ønskes å inngå avtale for.  Du vil få skriftlig tilbakemelding fra kommunen.
  • regningsmottaker må være eier/hjemmelshaver på eiendommen. Vi anbefaler at du tilknytter e-Faktura og/eller AvtaleGiro.
  • de som vil ha to faktura i året som før trenger ikke å ta kontakt.
  • ved manglende innbetaling settes faktura tilbake til hovedterminene.
  • forbruk etter måler for vann/avløp blir fakturert på første termin etter avlesning og kan ikke deles opp i fleksibel fakturering.

Ordningen gjelder fra 1.1.2024

Standard terminoppsett for eiendomsgebyrer forfaller til betaling i to terminer

1. termin perioden 1.1 -30.6. Forfall 20.4
  2. termin perioden 1.7 -31.12. Forfall 20.10

Hver termin gjelder for 6 måneder.

Eiendomsskatt

Eiendomsskatt blir fakturert på 1. termin og 2. termin.

Registrert eier av eiendommen mottar fakturaen

Tydal kommune oppdaterer alltid fakturamottaker mot eiendomsregisteret.

Tydal kommune har mulighet til å registrere kun en kunde som fakturamottaker pr. eiendom.

Hvor mye skal jeg betale?

Logg inn på Min side for å finne fakturaene dine.

Logg inn på Min side/eiendomsgebyr

Gebyrer - prisliste