Tydal legekontor åpningstider og kontaktinformasjon

Tydal legekontor åpningstider og kontaktinformasjon

Tydal legekontor informerer om åpningstider, prioriteringer, kontaktinformasjon og anbefaling om elektronisk kommunikasjon med lege og forkontor

Tydal legekontor er som vanlig betjent på dagtid mellom kl. 08.00 til 16.00, mandag til fredag. Telefontid mellom kl. 09.00 og 12.00 og kl. 13.00 og 15.00.

På grunn av smittevernhensyn, er ytterdøren til legekontoret stengt. Alle pasienter bes derfor ringe for avklaring av sykdomstilstand og evt. timeavtale

Selv om vi nå står overfor en utfordrende situasjon med korona-smitte, er det viktig at personer som har behov for legehjelp eller avklaring fra lege, tar kontakt med legekontor og legevakt som tidligere, uavhengig av om henvendelsen gjelder korona-smitte eller ikke. Legevakt eller legekontor vil ut i fra problemstilling og sykdomstilstand, vurdere hvordan legekonsultasjoner og medisinsk oppfølging best kan i varetas.

Elektronisk kontakt med legekontor

  • E-konsultasjon skal brukes ved problemstillinger som legen kjenner til og som er avklart fra tidligere. Skal ikke brukes ved problemstillinger som haster. Det kan ta inntil fem dager før legen svarer.
  • Det er også mulig å fornye reseptene dine via Helsenorge. Dette bør også gjøres i god tid da det kan ta inntil fem dager før legen får signert resepten (noe som for øvrig også gjelder når man fornyer resept via telefon).

E-kontakt for kommunikasjon med forkontoret om. f.eks. åpningstider, ønske om å snakke med lege på telefon, bestille blodprøvetaking etc. Logg på med din elektroniske id på www.helsenorge.no

E-konsultasjon, som er en legetime som gjennomføres via nettet. Logg på med din elektroniske id på www.helsenorge.no

Har du problemer med å finne ut hvordan du logger inn på www.helsenorge.no med din elektroniske id, kan du ringe servicekontoret ved Tydal rådhus for teknisk hjelp på telefon 73 81 59 00.

Videokonsultasjon, som er en legetime som foregår via videokonferanse. Tjenesten leveres av Norsk Helsenett, og skal derfor være kvalitetssikret i forhold til informasjonssikkerhet. Kontakt legekontoret på telefon eller e-kontakt for avtale om tidspunkt for videokonsultasjon. Når du har time, kobler du deg opp via smart-telefon, PC eller nettbrett. Slik fungerer det med videotime (PDF, 8 MB)

  1. Du mottar en SMS med lenke til videotimen
  2. Åpne lenken i god tid og følg instruksjonene. Nettsiden sørger for at kamera, mikrofon, høyttaler og internett fungerer.
  3. Hold vunduet åpent mens du venter på at legen ringer deg. Og vips, så er du i en videosamtale!

Tips til en god videosamtale:

  • Vil du teste at det virker på forhånd? Gå til https://confrere.com/test på din smarttelefon, så kan du teste alt i god tid før du har time.
  • Bruk gjerne headsettet som fulgte med smarttelefonen din, da får du bedre lyd og unngår ekko.
  • Hvis du bruker trådløst nett bør du sitte så nærme ruteren som mulig.
  • Hvis du bruker 4G, vær oppmerksom på at videosamtaler kan bruke ganske mye datatrafikk. For best mulig signal, still deg nær et vindu.
  • Vil du vise fram noe til legen? Trykk på "Snu kamera" knappen, så brukes kameraet på baksiden av telefonen din.

Du betaler vanlig egenandel og fakturagebyr for e-konsultasjon og videokonsultasjon.

Telefonnummer du kan ringe ved behov for hjelp:

  • 113 - medisinsk nødtelefon; Akutt og alvorlig sykdom eller skade. Døgnåpen telefon.
  • 116 117 - Værnesregionen legevakt. Døgnåpen telefon.
  • 73 81 58 40 - Tydal legekontor.
    Telefonen er åpen kl. 09.00 til 12.00 og 13.00 til 15.00.mandag til fredag.
  • 815 55 015 – Informasjonstelefon for spørsmål om korona. Døgnåpen telefon.